luni, 21 ianuarie 2013

15 intrebari ca sa-ti descoperi MISIUNEA TA pe acest Pamant



Totii am fost trimisi pe pamant cu un scop si toti avem un rost. Sunt sigura ca toti suntem inzestrati cu daruri unice. Iar ceea ce alegem  sa facem cu ele, contribuie la o cauza mai importanta decat noi insine.
Cu ceva timp in urma, alergam cu toata viteza spre visul meu: succes si bani. Insa uitasem de ce alerg. Din fericire, l-am intalnit pe Andrei (acesta nu e numele sau real). Andrei isi realizase toate telurile pe plan finainciar, care erau aceleasi la care visam si eu. Avea independenta finainciara si tot luxul pe care si-l putea dori.
Prin munca asidua si perseverenta reusise! Si totusi Andrei nu era fericit. Nu avea suficient timp liber sa se bucure de aceste lucruri. Voia o familie, voia liniste, voia sa-si traiasca viata… dar nu putea face asta. Avea prea multe responsabilitati, prea multe de pierdut si prea multe lucruri de care trebuia sa aiba grija. Pierduse ani de zile construindu-si castelul, iar acum ca era terminat, isi petrecea tot timpul asigurandu-se ca acesta nu se va prabusi.
Faptul ca l-am cunoscut pe Andrei mi-a deschis ochii spre o alta perspectiva. Cuvintele lui m-am scos instantaneu dintr-o stare de  “inconstienta”. Mi-am dat seama ca nu vreau sa imi petrec urmatorii 10 ani alergand dupa bani, doar pentru ca in final, sa ma trezesc in acelasi loc unde sunt si acum, din punct de vedere emotional, spiritual, mental. “Goana” mea s-a oprit brusc, si am petrecut urmatoarele 2 luni reevaluandu-mi viata si scopul pe acest pamant.

Aceste intrebari imi treceau mereu prin minte:
Dupa ce alerg?
De ce sunt aici?

Cand citeam “De ce majoritatea afacerilor mici nu reusesc“, mi-au dat lacrimile la partea despre gasirea vocatiei. In acel capitol, Michael Gerber le cere cititorilor sa faca un exercitiu de vizualizare, indemandu-i sa-si inchipuie cat mai exact cu putinta, ziua inmormantarii lor.
Despre ce vrei sa vorbeasca cei prezenti acolo?
Care vrei sa fie realizarile vietii tale? Ce ar conta cel mai mult la sfarsitul vietii tale?
Faci acel lucru ACUM?

Am inceput sa scriu. Am inceput cu lucrurile care sunt cele mai importante pentru mine. Am notat toate lucrurile pe care voiam sa le fac. Mi-am regandit misiunea in viata. Am decis ca indiferent de ce ma voi apuca, trebuie sa fie in concordanta cu misiunea mea personalavalorile si telurile mele. Inainte sa accept o noua oportunitate care va aparea, ma voi intreba daca ma va ajuta in realizarea telurilor mele. Indiferent cati bani as obtine, daca nu ma duce acolo unde vreau sa ajung, atunci nu o voi accepta.
 Iata misiunea mea:

Sa motivez si sa inspir oamenii si in special femeile, si sa le dau puterea de a trai mai fericiti si mai impliniti
Iata cateva dintre telurile si valorile mele:

-Ceea ce conteaza cel mai mult este legatura cu mine insami, sa ma simt binecuvantata
-Cele mai importante sunt relatiile cu oamenii, sa poti sa comunici cu ei si sa stabilesti legaturi profunde
-Planuiesc sa devin independenta financiar si sa am control asupra timpului meu. Vreau sa lucrez doar la proiecte care inseamna ceva pentru mine. Am de gand sa obtin venituri in moduri care nu imi contrazic sistemul de valori
-Planuiesc sa calatoresc in diferite parti ale lumii, sa experimentez culturi diferite si apoi sa impartasesc aceste experiente cu altii
-Sa-mi traiesc fiecare zi ca si cum ar fi ultima
-Sa imi cresc copilul frumos, sa il invat sa traiasca liber si sa se bucure de fiecare zi. Sa il invat sa isi asculte inima si sa si-o urmeze in tot ceea ce face;



15 intrebari ca sa-ti descoperi scopul in viata

In continuare ai o lista de intrebari care te vor ajuta sa-ti descoperi scopul in viata. Acestea reprezinta un ghid ce te va aduce in starea mentala propice pentru aflarea misiunii tale pe pamant.
Cateva instructiuni simple:

-Tine la indemana un pix si o hartie
-Gaseste un loc unde nu vei fi deranjat; inchide-ti telefonul
-Noteaza raspunsurile la fiecare intrebarea. Scrie primul lucru care iti vine in minte, fara sa-l editezi in vreun fel. Este important sa-ti scrii raspunsurile, in loc sa te gandesti doar la ele.
-Scrie repede. Aloca cel mult 60 de secunde pentru fiecare intrebare. De preferat mai putin  de 30 de secunde.
-Fii sincer. Nimeni nu va citi. Este important sa scrii fara sa modifici nimic
-Bucura-te de moment si zambeste in timp ce scrii
Cele 15 intrebari ca sa-ti descoperi MISIUNEA TA pe acest Pamant  :

1. Ce te face sa zambesti? (Activitati, persoane, evenimente, hobby-uri, proiecte, etc.)
2. Ce iti placea cel mai mult sa faci in trecut? Dar acum?
3. Ce activitati te fac sa uiti cum trece timpul?
4. Ce te face sa te simti bine?
5. Cine te inspira cel mai mult? (Cunoscut sau necunoscut, din familie, prieteni, autori, artisti, etc.) Ce calitati ale acestei/acestor persoane te inspira?
6. Ce talent nativ ai? (abilitate, dar, etc.)
7. In ce domenii ti se cere ajutorul de obicei?
8. Daca ar fi sa inveti pe cineva ceva, ce l-ai invata?
9. Ce ti-ar parea rau sa NU faci/fi facut in viata?
10. Ai 90 de ani, stai intr-un balansoar pe veranda; simti mangaierea usoara a vantului. Esti linsitit si fericit, esti multumit de viata minunata cu care ai fost binecuvantat. Te gandesti la tot ce ai obtinut si realizat, la relatiile pe care le-ai construit; ce conteaza cel mai mult pentru tine? Fa o lista.
11. Care sunt valorile tale?
Selecteaza 3-6 cuvinte si ordoneaza-le in functie de importanta pe care o au pentru tine.
12. Ce obstacole, provocari, dificultati ai depasit sau esti pe cale sa depasesti? Cum ai reusit?
13. In ce crezi tu cu toata fiinta ta? Care sunt cauzele care inseamna ceva pentru tine?
14. Daca ai putea transmite un mesaj unui grup mare de oameni, cine ar fi acesti oameni? Care ar fi mesajul tau pentru ei?
15. Gandindu-te la talentele, pasiunile si valorile tale, cum ai putea folosi aceste resurse ca sa ajuti? (oameni, alte fiinte, cauze, organizatii, mediul, planeta, etc.)



Misiunea ta personala

“Sa te gandesti sau sa iti scrii msiunea personala este o experienta care te schimba, deoarece esti obligat sa-ti reviziuesti prioritatile cu grija, si sa-ti aliniezi comportamentul cu valorile in care crezi” – Stephne Covey, “7 obiceiuri ale oamenilor eficienti”
Misiunea personala are 3 parti:

-Ce vreau sa fac?
-Pe cine vreau sa ajut?
-Care este rezultatul? Ce lucru de valoare voi crea?
Pasi spre descoperirea misiunii personale:
1. Fa exercitiul cu cele 15 intrebari cat mai repede cu putinta
2. Scrie cateva cuvinte de actiune care te reprezinta
-Exemple: a educa, a realiza, a incuraja, a imbunatati, a ajuta, a da, a ghida, a inspira, a integra, a stapani, a motiva, a organiza, a produce, a promova, a calatori, a impartasi, a satisface, a intelege, a invata, a scrie, etc.
3. Pe baza raspunsurilor la cele 15 intrebari, fa o lista cu tot ce crezi ca poti imbunatati si persoanele pe care crezi ca le poti ajuta
-Exemple: oameni, fiinte, organizatii, cauze, grupuri, mediul, etc.
4. Identifica-te cu telul tau. Cum vor beneficia cei din raspunsul precedent de ceea ce vei face tu?
5. Combina pasii 2-4 intr-unul sau 2-3 propozitii.
Care este scopul tau? Care este misiunea ta? Mi-ar placea sa le impartasesti cu noi printr-un comment! 
O zi minunata,
Theona
Sursa: femeiadesucces.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu