marți, 24 iulie 2012

Meduze artificiale fabricate din inima de şobolan

Cercetatorii de la Universitatea Harvard au facut un meduze artificiale folosind o foaie de silicon şi a celule
cardiace de sobolan. 
Aceaste formă de viaţă ar putea fi folosita pentru a testa medicamente.

Bioengineers au făcut o meduze artificiale folosind silicon si  celule musculare din inima unui sobolan. Creatura sintetica, numit un medusoid, arata ca o floare cu opt petale. Atunci când este introdusa într-un câmp electric, pulseaza si inoata exact ca omologul său din viaţă.
"Din punct de vedere morfologic, am construit o meduza. Funcţional, am construit o meduza. Genetic, acest lucru este un şobolan ", spune Kit Parker, un biofizician de la Universitatea Harvard din Cambridge, Massachusetts, care a condus lucrul. Proiectul este descris astazi in Nature Biotechnology 1 .
Laboratorul lui Parker funcţionează pentru crearea de modele artificiale ale ţesuturilor cardiace umane pentru organele de regenerare şi de droguri de testare, iar echipa a construit medusoid ca o modalitate de înţelegere a "legile fundamentale ale pompelor musculare".
O meduză din silicon care inoata  în apă "celule cardiace de şobolan atunci când sunt supuse la un câmp electric.
HARVARD UNIV / CALTECH.
În 2007, Parker a inceput căutarea de noi modalităţi de a studia pompe musculare, atunci când a vizitat Acvariul New England din Boston, Massachusetts.[...] 

Forma şi funcţia 

 S-a creat o structura cu aceleasi proprietati de crestere cu un singur strat al muschiului inimii de şobolan pe o foaie model de polidimetilsiloxan. Atunci când un câmp electric este aplicat în structura, contractele musculare rapide, comprima medusoidul şi imita un accident vascular cerebral al meduzei. Siliconul elastic  trage înapoi medusoidul la forma sa originală plata, gata pentru următorul accident vascular cerebral. 
Când este plasat între doi electrozi în apă, medusoid inotat ca un lucru real. A produs chiar si curenţii de apă similari cu cei care se spală particulele de alimente în gura  meduzei. "Am crezut că, dacă suntem cu adevărat buni la asta, vom recrea acest vortex, şi am făcut", spune Parker. "Am luat un şobolan în afară şi a reconstruit-o ca meduze."

Parker spune ca echipa sa vrea sa ridice biologia sintetică la un nou nivel. "De obicei, atunci când vorbim despre forme de viata sintetice, cineva va lua o celulă in viaţă şi va pune gene noi.  Am construit un animal. Nu este vorba doar despre gene, ci despre morfologie şi funcţie. ""Eu cred că acest lucru este extraordinar", spune Joseph Vacanti, un inginer de tesut de la Massachusetts General Hospital din Boston."Aceasta este o demonstraţie puternică de sisteme de inginerie chimaeric de componente de viaţă şi non-viaţă."
Echipa are acum planuri de a construi un medusoid folosind celule umane cardiace. Cercetatorii au depus un brevet pentru utilizarea de design a acestora, sau ceva similar, ca o platforma pentru testarea de medicamente. "Ai o inima pentru medicamente?", Spune Parker. "Tu lasa-ma sa-l pun pe meduza mea, şi am să vă spun dacă se poate îmbunătăţi de pompare."
Ei speră, de asemenea, sa creeze si alte forme marine de viaţă, spune Parker. "Am primit un rezervor de lucruri acolo, şi o caracatiţă la comandă."

Sursa: www.nature.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu