miercuri, 11 iulie 2012

CTP, despre reuniunea CE: România nu mai e văzută ca "ultima găină din Gostat"


Jurnalistul Cristian Tudor Popescu a comentat, la Realitatea TV, faptul că Comisia Europeană se va reuni special pentru a discuta despre situaţia României.

"Ani de zile, în aceşti 20 şi ceva de ani de libertate, am trăit cu sentimentul că sunt un cetăţean european de mâna a doua. De câte ori mi s-a întâmplat să merg în vest, am receptat această atitudine nedeclarată, dar prezentă. E prima dată când încerc un sentiment de mândrie. Astăzi mă simt cetăţean european. Nu mai am acel complex al României văzută ca ultima găină din Gostat. Atenţia pe care o acordă organismele europene României în situaţia foarte neplăcută care s-a creat în România este o surpriză pentru mine. Nu mă aşteptam să se întâmple lucrul acesta şi este o surpriză plăcută. România chiar contează. România este băgată în seamă şi noi, ca cetăţeni români, suntem importanţi pentru Bruxelles, pentru Europa. Acesta e lucrul foarte bun, că are loc o reuniune a Comisiei Europene este foarte util pentru Românie şi e un eveniment istoric", a spus jurnalistul.
Cristian Tudor Popescu a comentat şi faptul că Ponta încearcă să explice la Bruxelles situaţia din România.
"Misiunea lui Ponta e imposibilă într-o privinţă. Dânsul poate să explice suficiente lucruri în legătură cu procedura de suspendare a preşedintelui care s-a petrecut în Parlament, în mod regulamentar prin vot, în mod constituţional. Însă există, după părerea mea un lucru pe care nu are cum să îl explice, şi anume nesocotirea hotărârii CCR cu privire la modalitatea de desfăşurare a referendumului. Încercarea de a utiliza OUG a Guvernului, care a fost fabricată cu câtva timp în urmă, în locul unei hotărâri a CCR, în legătură cu care şi eu am nişte comentarii de natură logică, matematică. Asta nu are nicio importanţă. O hotărâre a CCR în ceea ce proveşte referendumul se respectă. Este obligatorie. Aici nu are ce să explice domnul Ponta. Nu are ce să explice nici Bruxelles-ului, nici domnului Van Rompuy, nici domnului Barroso. Nu are ce să explice ambasadorului american care observă foarte corect periculozitatea acestui gest. Este gestul cel mai periculos de până acum dintre mişcările la limită pe care le-a întreprins în timp scurt guvernarea Ponta împreună cu USL. Aceea de a nu respecta hotărârea CCR. Dacă începem să contestăm hotărârile CCR în felul acesta, este foarte posibil ca situaţia să se degradeze ireversibil sau foarte grav la un moment dat. Mi se pare că asupra acestui punct domnul Ponta nu are de explicat nimic", a mai spus Cristian Tudor Popescu.


Sursa:  REALITATEA.NET


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu