joi, 21 iunie 2012

Indrazneste!


"Putem intelege trinitatea in unicitate, reflectand la soare. Daca ne imaginam ca noi ne intalnim cu soarele, gresim...nici n-am putea vreodata suporta uriasa sa energie, ne-ar carboniza instantaneu. Analogia cu Tatal este, asadar buna...Soarele isi trimite razele in univers pentru a aduce lumina, asadar am putea sa ne imaginam ca razele sunt Fiul, iar caldura produsa de ele, cea pe care noi o resimtim deplin si fiintial este asemanatoare in exprimare cu Sfantul Duh. Iata asadar ca Soarele, razele si caldura apartin Unicului, dar se exprima autonom si inseparabil. Tot astfel, Trinitatea se exprima prin Tatal-Fiul si Sf. Duh si abia in aceasta totalitate, putem sa-l intelegem pe Unicul Dumenzeu. La planta e si mai simpla asemanarea: radacina-tulpina-coroana, iar la om...cat de admirabil a lucrat Duhul Celui care Este: carne-minte-suflet! " (Sfantul Andrei, cel nebun intru Hristos)
 Cand ne cuprinde dorul irezistibil de Dumnezeu, cand vom intelege cu adevarat ca El este Tatal, cand ochii nostrii incruntati se vor limpezi de dragoste fata de aproapele, inseamna ca am izbandit. Iata cum vorbeste Tatal fiului ratacitor:
 "Cand vei alerga sa ma prinzi , Eu deja voi fi stat, cand ma vei cauta sus, Eu voi fi jos. Cand ma vei cauta in cel mare, eu voi fi cel mic, iar cand ma vei cauta in cel mic, Eu voi fi cel mare. Daca alergi spre stanga, Eu voi fi la dreapta, si tot asa pana cand vei obosi. Nu ma vei gasi niciodata daca nu vei stii unde sa ma cauti: in sufletul tau!" (imn gnostic al Bisericii Copte)

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu