joi, 17 noiembrie 2011

Motivul înlocuirii lui Geoană de la şefia Senatului: Suspendarea lui Băsescu

Victor Ponta, preşedintele PSD, a spus că motivul pentru care a solicitat înlocuirea lui Mircea Geoană din funcţia de preşedinte al Senatului este că nu vrea ca acesta să ajungă interimar la Cotroceni, dacă USL îl suspendă pe Traian Băsescu. Invitat la emisiunea Ultima oră, preşedintele PSD a mai declarat că nu are încredere în Mircea Geoană.
2011-11-16 23:51:30Motivul înlocuirii lui Geoană de la şefia Senatului: Suspendarea lui Băsescu
închide
Motivul excluderii lui Geoană de la şefia Senatului: Suspendarea lui Băsescu
Ponta a recunoscut că a solicitat înlocuirea lui  Geoană de la Senat pentru ca acesta să nu ajungă interimar la Cotroceni dacă USL reuşeşte să îl suspende pe Traian Băsescu.
"Nu a fost niciun secret. Eu am spus-o, dar e adevărat că nu am reuşit să mă fac auzit. Eu nu mi-am dorit ca domnul Geoană să fie exclus din PSD. Eu mi-am dorit ca domnul Geoană să meargă preşedintele comisiei de politică externă, o funcţie onorabilă. Domnul Geoană este chiar foarte bine pregătit, e un diplomat foarte bun. Iar domnul Corlăţean, tot din grupul PSD, să fie preşedinte al Senatului. I-am explicat domnului Geoană că era o problemă de încredere", a spus Ponta.

Întrebat dacă ar fi avut încredere în Geoană ca preşedinte intermiar, Ponta a răspuns: "Nu! Nu era vorba numai de mine. Era vorba de USL. Am considerat că nu e nicio sancţiune, nici umilitor să fie preşedintele comisiei de politică externă.  Cât timp nu avem întreaga încredere, şi Crin Antonescu, şi eu, şi colegii mei din PSD, am vrea să nu ocupe o poziţie cheie. Poziţia cheie de la Senat nu are nicio valoare decât în cazul suspendării".

Cu toate acestea, Ponta a mai spus că în 2009, Geoană ar fi fost o variantă mai bună pentru preşedinţia României: "Cred şi acum că era mai bun decât Traian Băsescu. Poate să zică domnul Geoană orice despre mine că nu îmi schimb părerea că în 2009 era mult mai bine pentru România să fie Geoană decât Băsescu".
Preşedinţii USL, Victor Ponta şi Crin Antonescu, au anunţat că în urma declaraţiilor preşedintelui Băsescu privind neindexarea pensiilor au solicitat juriştilor PSD şi PNL să pregătească pentru luni un raport care va evalua posibilitatea de a demara procedurile de suspendare a acestuia.
"Am luat act cu îngrijorare şi indignare de faptul că prin noile sale declaraţii făcute la postul public de radio, preşedintele Traian Băsescu anunţă explicit refuzul său de a aplica legea care prevede indexarea anuală a pensiilor, precum şi hotărârile judecătoreşti definitive şi irevocabile câştigate de profesori şi alţi bugetari (decizii date în aplicarea legii promulgate chiar de către domnia sa!). Acest refuz va persista chiar şi după o eventuală pronunţare a Curţii Constituţionale în sensul obligativităţii aplicării respectivelor legi. Aceste poziţii sunt extrem de iresponsabile şi periculoase deoarece întăresc mesajul preşedintelui  despre abolirea statului de drept în România", se arată într-un comunicat de presă semnat de Ponta şi Antonescu.
Sursa: REALITATEA.NET

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu