joi, 11 august 2011

TU esti Minunat!

Cand am spus cuiva, in ultima perioada, ca este minunat/minunata? Cand am auzit chiar noi, la adresa noastra, aceasta simpla afirmatie ”Esti Minunata” sau ”Esti Minunat!”? Sau de cate ori am gandit chiar noi despre noi insine ca suntem Minunati?
Nu suntem invatati sa primim astfel de ganduri, si nici sa le oferim in dar. Cred ca balanta intre a oferi si a primi se poate echilibra si daca oferim cuiva acest mic dar insemnat dar, spunandu-i, cu totul neconditionat: ”Esti Minunat/a!” Va invit cu drag sa cititi gandurile scrise de Ursula Sandner.
Sunteti Minunati! Lectura placuta!
”Acest moment, chiar ACUM, este tot ceea ce poti sa cunosti cu adevarat. Indiferent de ceea ce poate ca ai facut in trecut, sau care sunt temerile tale in ceea ce priveste viitorul, fii recunoscator ca te afli aici acum.
Esti minunat si meriti sa stii cat esti de pretios pentru lumea din care faci parte. Onoreaza greselile pe care le-ai facut, pentru ca toata lumea face greseli, insa cauta in ele lectiile pe care poate ca ti le ofera.
Exista doar un singur TU. Nu conteaza cu cati oameni te compari, sau cat de mult incerci sa-i multumesti pe ceilalti, nimeni nu poate vreodata sa fie cine este tu, asa cum nici tu nu poti sa fii cine sunt ei.
Onoreaza drumul pe care l-ai parcurs, fii mandru/a de persoana ta chiar in acest moment si fii recunoscator pentru ca ai oportunitatea de a trai o noua zi.
Viata ta poate ca nu va fi una usoara, vei fi ranit, ii vei pierde pe cei pe care ii iubesti… starea ta materiala, relatiile, serviciul, casa in care locuiesti si aspectul tau fizic – toate se vor schimba in timp. Nu conteaza ce se va intampla in viata ta, bine sau mai putin bine, fii constient de faptul ca totul face parte din binele superior al planului pentru care te afli aici.
Fiecare dintre noi este creat in propria sa perfectiune, exact asa cum suntem.
Nu suntem la fel si nu vom fi niciodata la fel. Adevarul meu poate ca nu este si al tau, iar adevarul tau poate ca nu este si al meu. Respecta-ti convingerile, insa respecta si credintele celorlalti.
Invata sa apreciezi diferentele pe care le observi la ceilalti si pretuieste ceea ce poate ca te invata despre tine.
Daca ai un vis, urmeaza-l, pentru ca un vis ramane doar un vis daca nu este urmat. Esti demn de maretie, insa aceasta poate fi atinsa doar daca actionezi pentru a o obtine. Nu lasa niciodata pe nimeni sa-ti spuna ca “nu poti face asta”.
Fii curat in intentiile tale. Fa fapte bune pentru ca asta te face sa te simti bine, nu pentru ca societatea se asteapta ca tu sa le faci.
Fa lucrurile care te pasioneaza.
Petrece timp in natura.
Iarta-i pe cei care te-au ranit, dar prima data invata sa te ierti pe tine insuti/insati.
Fii bun cu tine insuti/insati si fii bun si cu ceilalti.
Mai presus de toate acestea, intreaba-te ce ai dori sa auzi sau ce ai dori sa le impartasesti celorlalti daca aceasta ar fi ultima ta zi pe acest pamant.
In aceasta zi, si in cele care urmeaza, fie ca tu sa vezi perfectiunea din persoana ta si fie ca spiritul vietii sa-ti umple inima cu pace si bucurie!
Esti minunat/a!”
autor: Ursula Yvonne Sandner
sursa acestui articol: www.ursula-sandner.com




Sursa: Dezvatatorul

2 comentarii:

  1. Daca aceasta ar fi ultima mea zi pe pamant, n-as pleca pana nu as face o remarca la cele scrise mai sus.Expresie ESTI MINUNAT nu e uzitata frecvent, dar putina lume stie ca e uzitata preponderent de oamenii cu probleme psihice. Asta pentru a subjuga partenerul/partenera pana la sacrificiu. "Esti minunat/minunata", sau 'Eu seman cu tine", "Esti perfectionist/perfectionista" , sau " Nimeni n-are piele ca a ta", etc, sunt expresii folosite de psihopati. Si, cum acest diagnostic are peste zece increngaturi, expresiile de mai sus sunt folosite cel mai des de psihopatii invidiosi. Aici, unde eu fac rezidenta acum, am invatat aceste lucruri.La noi, in Romania, sunt inca poezii post revolutie, din care, din pacate, nu ne putem reveni, pentru a fi cu picioarele pe pamant. Stam ca spanzuratii si exultam cand auzim expresii gen "Esti minunat", fara sa ne gandim ca adulatiile ne pot costa viata. Asta, in cazul in care am cadea pe mana unui om psihopat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga anonim,
    Dupa cum ai vazut, materialul este semnat de Ursula Yvonne Sandner, care nu este romanca, dupa cum bine iti dai seama. Iti respect parerea, pentru ca fiecare din noi avem dreptul la parerile noastre, dar sa transformi o expresie pozitiva si motivatoare folosita pentru a schimba perceptia omului spre pozitiv, cred ca este un pic prea mult.
    Nu cred ca un parinte este psihopat, atunci cand ii spune copilului lui "esti frumos" sau "esti destept" sau "esti minunat".
    Astea sunt doar expresii pozitive. Cum ar trebui sa ii spuna? Esti urat sau idiot?
    Hai sa fim serios! Toate aceste expresii sunt folosite pentru a inlatura din mintea oamenilor ideea ca merita sa patimeasca si sa fie nefericiti. Despre asta este vorba. Cat priveste faptul ca "adulatiile ne pot costa viata", da-mi voie sa am rezervele mele. In practica mea de "sfatuitoare", am invatat un lucru: nimic nu se intampla fara voia lui Dumnezeu si cam tot ceea ce ni se intampla, face parte din destin sau karma.
    Daca vrei sa nu simti deceptiile in profesia ta, tine minte ceea ce am spus mai sus si ca " nu poti vindeca trupul daca nu vindeci sufletul.
    Imi cer scuze daca te-am suparat, dar asa cum eu iti respect parerea, poate si tu o vei respecta pe a mea.
    Cu stima si respect,
    Sfatuitoarea

    RăspundețiȘtergere