joi, 11 august 2011

EXCLUSIV Românul-erou din Marea Britanie: „Mi-a spus un poliţist că, dacă nu tac, mă arestează”

Autor: Magda Crişan

Adrian Manu a reuşit să treacă de cordonul de poliţie, chiar înainte ca o tânără de origine poloneză să sară dintr-o clădire în flăcări. Multe ziare britanice au publicat poza şocantă şi povestea polonezei. Salvatorul ei spune că nu aşteaptă mulţumiri de la nimeni.
Românul Adrian Manu (38 de ani) a devenit erou peste noapte în Marea Britanie, după ce mare parte a presei londoneze a publicat pe prima pagină o fotografie în care poate fi văzut salvând o femeie care sare de la etaj, dintr-o clădire în flăcări. „Nu sunt un erou. Eram pur şi simplu acolo“, a povestit românul pentru „Adevărul“. „Nu o cunoşteam pe femeie. Locuim în zona Craydon (din Londra) amândoi, dar până atunci nu o mai văzusem“, povesteşte Adrian, pentru „Adevărul”. „Când am observat că blocul din vecini este în flăcări, m-am dus împreună cu un prieten, tot român, să dăm o mână de ajutor. Nu doar noi. Tot cartierul se strânsese. Şi o găleată de apă dacă aruncam fiecare, tot era bine“, spune bărbatul.
Poliţiştii care se aflau la faţa locului au format un cordon în faţa intrării clădirii în flăcări şi nu au lăsat pe nimeni să intervină până la sosirea pompierilor. „Cineva din mulţime a strigat că o perdea de la etaj se mişcă. Atunci le-am spus poliţiştilor că este cineva în clădire şi am şi vrut să intrăm. Dar au început poliţiştii să strige la noi, să ne vorbească urât“, povesteşte Adrian, supărat pe poliţiştii britanici, care nu au vrut să intervină.

„M-am certat cu ei. I-am zis unuia să-şi dea uniforma de poliţist jos, să se ducă să plimbe câini prin parc, să spele maşini, dar nu să fie poliţist. I-am zis că la noi, în România poliţiştii ştiu să-şi facă treaba“, a mai adăugat vâlceanul.
Adrian a reuşit să treacă de cordonul de poliţie, moment în care femeia, disperată că nu o poate lua pe scări, pentru că acolo, dacă nu ardea, era foarte mult fum, se pregătea să sară pe fereastră. „Erau acolo pe jos saltele, cârpe şi nişte perne, aruncate de locatari. Le-am pus unele peste altele. Femeia a sărit şi eu am prins-o în braţe. Atât“, spune românul cu modestie.
Femeia, o poloneză de 32 de ani, n-a scos câteva clipe niciun cuvânt. „Plângea , era foarte speriată. Sărise aşa, în pijama, cum a prins-o incendiul“, spune Adrian, care nu aşteaptă mulţumiri de la nimeni pentru fapta sa. S-a mirat că poliţia nu a făcut nimic după ce femeia a fost salvată, că nimeni nu a chemat nicio salvare, să vadă dacă e bine. „A venit un prieten şi a luat-o aşa, în pijama cum era. Mie mi-a spus un poliţist că, dacă nu tac, mă arestează“, povesteşte bărbatul.  A rămas pe străzi până la ora 4.00 dimineaţa de frica huliganilor care au devastate cartiere întregi din Londra. „Mi-era frică că vine vreunul şi îmi dă foc în somn“, spune el. Este extrem de intrigat de violenţele şi actele de vandalism din ultimele zile, petrecute în mai multe oraşe din Regatul Unit. „Ăştia nu sunt infractori, nici măcar găinari. Trebuie să fii nebun, să spargi un magazin doar ca să furi o sticlă de vin de trei lei“, povesteşte Adrian.
Bărbatul este din Bălceşti (judeţul Vâlcea), „de acolo, de la Mitică Dragomir“, cum îi place să spună. Munceşte în construcţii în Marea Britanie de patru ani. „Suntem muncitori, dar aici se uită la noi românii, ca la ultimii oameni. Nu beneficiem de ajutor de şomaj sau de altfel de asistenţă. Şi ăştia (care jefuiesc) au locuinţe de la stat“, spune Adrian.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu