miercuri, 8 iunie 2011

Independeța Alimentară- strategie obligatorie a fiecărei familii!

mi                                         Am gasit acest articol in bloguri si, deoarece in Romania majoritatea oamenilor nu se mai ingrijesc de ceea ce mananca (dupa modelul american de hrana fast-food sau hrana semi-preparata sau hrana cu hormoni de crestere), il propunem si voua, sa vedeti cat de usor se poate trai sanatos, fara chimicalele si gunoaiele din super-marketuri:

Am ajuns la concluzia că printre multele greșeli și erori din viața mea una de o mare importanță o reprezintă faptul că nu încerc să-mi produc singur hrana. Evident, dacă locuiești la bloc acest lucru este mai dificil de realizat(dar nu imposibil). Fiindcă bunica mea deține o suprafață de vreo 1000 de metri patrați care an de an a stat necultivată m-am hotărât în toamna anului trecut să demarez acest mic proiect al meu de a cultiva acest teren cu legume. Am să enumăr aici principalele obstacole în realizarea acestui deziderat și soluțiile pe care le-am găsit.

1)Legumele și fructele SUNT OBLIGATORII ÎN ALIMENTAȚIA FIECĂRUI INDIVID preferabil proapsete.În ultimii 20 de ani alimentația mea a fost 95% bazată pe carne.Am ajuns la 106 kg în acest fel și am simțit(m-au ajutat și durerile intense în zona inimii) că este timpul pentru o schimbare. După 2 luni de alimentație bazată pe legume proaspete și zero pâine am ajuns la 97.5 kg. Sper să mă îndrept în continuare către 85 de kg.
  • Pătrunjelul crește repede dar răsare greu .Nu are nevoie decât de apă și mult soare.Este excepțional în reglarea colesterolului.
  • Mărarul merge în orice salată.Crește ușor răsare ușor.Dacă este lăsat la maturitate să-și scuture semințele fiți siguri că anul următor va răsări foarte des și peste tot.
  • Salata nu mă pasionează prea mult dar este foarte bună mai ales pentru cine are prostul obicei(ca și mine de altfel) de a mânca după orele 19.
  • Varza este excepțională.Crudă evident.Tăiată mărunt cu castraveți și mărar.Poate fi consumată în orice cantități face bine și stomacului dar mai ales colonului care are o importanță covârșitoare în tonusul sănătății fiecăruia.
  • Cartofii sunt nelipsiți din orice alimentatie.Din cauza politicilor incoerente și incompetente ale TUTUROR GUVERNELOR prețul său a ajuns aproape de un euro per kilogram.Proiectul meu a început bazându-mă pe faptul că m-am săturat să cumpăr scump.Cartofi în special.Pe aproximativ 120 de metri pătrați sper să obtin 250-300 de Kg de cartofi care-mi sunt suficienti până la anul.
  • Ceapă.Nu mă prea omor dar este nelipsită și obligatorie dintr-o alimentatie sănatoasă.Favorizează digestia, reglează nivelul colesterolului și poate induce un somn liniștit.Mirosul său neplăcut poate fi remediat prin consumarea câtorva frunze de pătrunjel.
  • Mazăre.Îmi place mult mai ales în combinație cu boabe de porumb fiert și cuburi mici de morcov.Trebuie să multumesc jumătătii mele pentru această „descoperire”.
  • Porumb vezi mai sus.
  • Morcov no comment.
2) Timpul.Ritmul cotidian poate fi un mare obstacol în calea atingerii acestui scop însă depinde de voința fiecăruia.Eu petrec cam 1 oră dimineața și maximum 2 ore seara.Sunt zile când nu ajung deloc însă nu este recomandată neglijența.

3)Hoții.Există șansa cu o politie coruptă, incompetentă și ineficientă să vă treziți cu rodul muncii furat.Eu am găsit o soluție temporară în lenea caracteristică poporului român.Până și hotilor le e lene să fure.Totusi este bine să asigurați cu un câine paza grădinii pentru perioadele când lipsiți sau nu puteți fi prezenți.Nu vă bazați pe vecini ei vor fi primii care vor fura.

4) Apa.Fără o sursă de apă gratuită acest demers este sortit eșecului.Norocul meu este că zona unde-mi cultiv legumele are apă din belșug la 18m adâncime și este LIBERĂ DE NITRIȚI.De obicei legumele au nevoie de cantități impresionante de apă care sunt furnizate de motopompe electrice sau cu motoare cu explozie(benzină sau motorină).Deși aveam soluția motopompei electrice am decis să scot si să car apa cu mâna mea economisind banii de fitness și investind în sănătatea mea.Sigur că inclusiv mie nu-mi place munca dar consumând din ce muncești ai o satisfacție care învinge LENEA.

5) LENEA.Nu mi-a plăcut munca fizică de când eram copil.Nici acum nu îmi place.Însă ultimii 5 ani scaunul șoferului și cel de la birou m-au distrus;dintr-un corp atletic de 72 de KG am ajuns un obez de 97.5(spuneam mai sus că am avut 106 KG).Sper să găsesc voința de a continua cu acest efort fizic(care nu este cine știe ce sincer să fiu) în fiecare an.

6) Bolile și dăunătorii.Nu există plantă legumicolă să nu aibă boli și daunători proprii.Am redus cât am putut pesticidele și insecticidele.Cartofi ecologici 100% eu nu cred că există.Fiindcă gândacul de Colorado distruge planta în câteva zile și astfel adio producție.Am folosit un insecticid sistemic care are o remanență de 21 de zile.La recoltat voi folosi următoare strategie: în momentul când gandacii vor reveni la ronțăit frunzele plantei, acesta este semn că planta nu mai conține toxine.Pentru boli am folosit un tratament DE CONTACT.Acesta nu pătrunde în frunza și seva plantei ci o protejează doar extern.Cu o igienă adecvată și obligatorie veți putea mânca oricum mult mai sănătos decât ce cumpărați din HYPERMARKET-uri.Că tot veni vorba scandalul E.Coli este o minciună mediatică așa că nu mai comentez.

AVANTAJE: vă rog să calculați fiecare cât cheltuiește lunar pe o hrană nesigură.
DEZAVANTAJE: eu nu am găsit niciunul iar multitudinea de americani care-și cresc singuri mâncarea de pe youtube îmi dau dreptate.Mai jos aveti câteva fotografii
[...]
Investiți în sănătate! Peste 20-25 de ani nu o să vă pară rău!

Citeste articolul complet si vezi si fotografiile aici:
Sursa: http://www.thinkagain.ro/2011/06/independeta-alimentara-strategie-obligatorie-a-fiecarei-familii/ 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu