miercuri, 18 mai 2011

POVESTIRE: DUHURILE NECURATE pun STĂPÂNIRE pe SUFLETUL și TRUPUL MULTORA

Duhul cel necurat si-a facut aparitia iarasi in lume punand stapanire pe sufletul si trupul multora. Aceste blestematii au intrat ca alcoolul si nicotina in sange la multi si cred ca nu ar putea trai fara otrava aceasta a placerilor lumesti. Spitalele, puscariile sunt pline din cauza acestor placeri vinovate.
Acum cativa ani in urma am vazut o intamplare foarte trista. O doamna imbracata in doliu, slabita si suferinda, povestea unui prieten al meu durerea ei de mama. Avusese o singura fata care-i murise in urma unei raceli de la un bal. Dupa ce a ingropat-o, timp de doua saptamani mama moartei era ingrozita de un vis inspaimantator, caci se scula totdeauna tremurand din somn si nu mai putea dormi cu nici un chip. Dupa ce se duse la doctor, acesta ii dadu niste pastile de dormit, insa fara nici un folos, caci visul acela ingrozitor pe care il avea in fiecare noapte o chinuia mai rau, fiindca nu putea nici sa se mai trezeasca din somn din cauza pastilelor.
Ea venise la prietenul meu, care era preot, sa-i citeasca rugaciuni, sa nu mai viseze asa, ca nu mai putea de frica. Ea ii povesti preotului visul care o chinuia zicand: “O visez, parinte, asa cum era in viata, dar mai ales jucand, muzica canta si lume multa danseaza. Nu dupa mult timp vin niste tineri negri inalti drept la fiica mea, o iau si incepe fiecare sa danseze cu ea. Dupa un timp o pun sa joace singura, un joc tiganesc, un fel de cazaceasca ruseasca si nu o lasa deloc sa se odihneasca. Cand oboseste o lovesc cu bicele pana cand ii rup hainele de pe ea; cade jos, o ridica in bataie si din nou o pun sa danseze toate dansurile moderne in strigatele lor de bucurie. Asa o chinuiesc mereu, iar eu cand o vad astfel batuta si chinuita, mi se rupe inima, parinte. Tip si strig, sar, tremur din somn si nu mai pot dormi nicidecum, nu mai sunt buna de nimic.
Preotul o intreba atunci: “A dansat fiica dumitale in viata? Femeia ii raspunde:”Da, ii placea mult sa se duca la baluri, serate si la toate jocurile. De multe ori mergeam si eu cu ea, numai de dragul ei, era frumoasa, invatase carte multa si dansa asa de elegant, ca toti o curtau. Ii facea mare placere sa joace, ii placea viata, parinte.
“Din ce cauza a murit? intreaba preotul. “A racit la un bal – zise femeia  eu n-am fost atunci, a dansat mult, a transpirat si a racit, era prea pasionata, era tanara, parinte, cand a murit implinea 21 de ani. Preotul o intreba: “La inmormantare au venit si prietenii ei de dans?
“N-a venit nici unul, desi am luat muzica si a cantat pana la mormant, si a cantat tot ce-i placea ei.
“Dar de ce n-ati luat un cor de la biserica, sa cante rugaciuni si cantece sfinte de iertare a pacatelor?
“A fost si ideea aceasta parinte, dar n-au vrut rudele, motivand ca nu este si toba la cor ca s-o auda lumea. Omul la intristare nu stie ce face. Nu stiu de-o va ierta Dumnezeu, ca mai mult eu sunt de vina, parinte.
Sursa: Ortodoxia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu